200 de elevi au vizitat compania Antibiotice in cadrul „Scolii altfel”

Pe2(3)ste 200 de elevi de gimnaziu si liceu au vizitat in saptamana 1- 6 aprilie compania Antibiotice, avand prilejul sa vada cu ochii lor cum se fabrica produsele farmaceutice.

Elevi de la 5 unitati de invatamant iesene au pasit pentru prima oara in saptamana dedicata „Scolii altfel” in sectiile de fabricatie ale companiei unde se produc, prin procese tehnologice moderne, medicamente sub forma de pulberi sterile injectabile, capsule, comprimate, unguente, creme, geluri si supozitoare.

„Ne-am dorit sa le aratam copiilor in aceasta saptamana ca tot ce vad ei pe rafturile farmaciilor trece printr-un proces de fabricatie, de multe ori, laborios. Copii au nevoie sa afle cum ajung sa fie puse in practica cunostinte si notiuni pe care le dobandesc la orele de biologie, chimie sau fizica. Pe de alta parte, m-am bucurat sa vad astazi unul dintre fostii mei elevii lucrand in centrul dumneavoastra de Cercetare”, a explicat Marius Narcis Manoliu, profesor de limba engleza la Colegiul „Emil Racovita”.

Vizitele in sectiile de productie, la Centrul de Cercetare Dezvoltare si Statia de epurare a apelor uzate au incitat curiozitatea elevilor care si-au manifestat dorinta de a cunoaste cat mai multe detalii din procesul de fabricatie a unui medicament. „Marturisesc ca am venit aici cu o alta imagine. Fara sa exagerez, sunt mandra sa vad ca in orasul meu exista o companie, cu traditie, care se prezinta la un nivel european”, a subliniat Ioana Anton, eleva in clasa a XI-a la Colegiul „Costache Negruzzi”.

Vizitele efectuate de elevi in compania Antibiotice nu sunt intamplatoare. Firma isi deschide anual portile pentru tinerii din liceele cu profil chimie, in vederea efectuarii stagiilor de practica. De asemenea, deruleaza din 2010 o Scoala de vara a+, in cadrul careia le ofera studentilor din anii terminali ai Facultatilor de Medicina si Farmacie oportunitatea familiarizarii cu notiunile specifice industriei farmaceutice.

Final_res(1)

Vezi toate noutatile ▸