Antibiotice raporteaza un profit net la 9 luni cu 19% peste estimari

 

g_334Veniturile din vanzari ale companiei Antibiotice dupa 9 luni ale anul 2015 au inregistrat valoarea de 216,3 milioane lei, atingandacelasi nivel ca cel al anului 2014. Se preconizeaza ca pana la sfarsitului anului sa fie atinsa tinta bugetata de 326 milioane de lei, din care 30% din export.

Profitul brut al companiei,  inregistrat in primele 9 luni ale anului, a atins valoarea de 16,7 milioane lei, in crestere cu 14%  fata de cifrele estimate in Bugetul de venituri si cheltuieli, dar mai mic cu 6,9 milioane lei comparative cu 2014, scadere determinata in mare parte cresterii cu 33% a taxei claw-back pentru aceeasi perioada.
Profitul net al companiei pe 9 luni a inregistrat nivelul de 14,6 milioane lei, in crestere cu 19% comparativ cu valorile bugetate.

Sub presiunea diferitilor factori ce au influentat piata farmaceutica din Romania in primele luni ale anului 2015,  se estimeaza o scadere de 1,4% a cifrelor comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.  Acest recul al pietei s-a datorat in special modificarilor legislative referitoare la modul de compensare al medicamentelor, scaderea preturilor la medicamente si cresterea progresiva a taxei claw-back, precum si intrarii in insolventa a unor distribuitori si farmacii.

Eforturile companiei in perioada ianuarie-septembrie 2015 au fost centrate pentru cresterea suplimentara a consumului de medicamente de pe piata interna din farmacii si spitale, respectiv de la 184 milioame lei in 2014 la 210,4 milioane de lei in 2015, reprezentand o crestere de 14%.

Antibiotice, lider pe segmentul generice vandute in spitale

Conform datelor Cegedim, la iesirile din farmacii si spitale, vanzarile produselor Antibiotice  au inregistrat o crestere de 14%  fata de perioada similara a anului trecut, de la 184,6 milioane lei la 210,4 milioane lei, in timp ce piata care a scadere de  -1,4%.
La 9 luni, Antibiotice ramane lider pe segmentul medicamentelor generice comercializate in spitale, cu o cota de piata de 18,5%, in crestere cu 16,7% fata de perioada similiara a anului 2014.
Compania ocupa locul 4 pe segmentul medicamentelor generice, cu o cota de piata de 5,5%, in timp ce la nivelul total al pietei farmaceutice din Romania, Antibiotice  ocupa locul 13 cu o cota de piata de 2,38%.
Clasele terapeutice care au inregistrat cresteri semnificative la vanzarea produselor Antibiotice sunt: Antiinfectioase (+14 milioane lei), Preparate dermatologice (+4,8 miloane e lei), Tract digestiv (+2 mil. lei)  si Sistem Cardiovascular (+2,1 mil. lei).
Antibiotice isi mentine pozitia de lider per unitati vandute pe segmentul unguente, cu o cota de piata de 27,8%, supozitoare (43%) si injectabile (75%). Comparativ cu anul trecut compania a urcat o pozitie in clasament pe segmentul capsule, situindu-se pe locul 2 (din punct de vedere cantitativ) cu o cota de piata de 7,6 %.
Produse noi lansate de companie in primele 9 luni ale anului apartin claselor Sistem nervos central (completare gama Memantina Atb®) si Antiinfectioase de uz sistemic (Imipenem/Cilastatin Atb®).

Piata Externa

Cifrele la 9 luni indica vanzari la export in valoare  de 63,8 milioane lei, inregistrand o crestere cu 10 % comparativ cu aceeasi perioada a anului 2014.
Compania Antibiotice a avut politica prudenta privind expunerea pe pietele externe in contextul geo-politic din zona araba si al crizei economice din zona Rusie, CSI si America Latina.
Datorita obtinerii unor autorizari noi pe piata nord-americana pentru substanta activa Nistatina, Antibiotice estimeaza pentru 2016 o crestere a cifrei de afaceri la export, indeosebi prin parteneriate noi cu clienti din SUA.
Se preconizeaza, de asemenea, o crestere a cifrei de afaceri in urma exportului de produse finite injectabile catre Marea Britanie si SUA,  a exporturilor de capsule in Franta, Olanda si in zona Asiei de Sud-Est, precum si a exportului de unguente si ovule in spatiul CSI.
Realizarea cifrelor bugetate pentru perioada ianuarie-septembrie 2015, precum si destocarea din farmacii, vor asigura atingerea indicatorii din Bugetul de Venituri si Cheltuieli pana al sfarsitul anului si anume:
•    venituri din  vanzari de 326 milioane lei si
•    profit brut de 26,1 milioane lei.

Vezi toate noutatile ▸